Verslag Kiwanis Westland Open – Golftoernooi 2015

Op donderdag 25 juni 2015 organiseerde Kiwanis Westland voor het 2de achtereenvolgende jaar haar Golftoernooi met als doel fundraising voor “Het Goede Doel”.
Naast de Golfclinic op Golfbaan Westland in ’s Gravenzande werd dit jaar de golfwedstrijd gehouden op Golfbaan Duinzicht in Den Haag.
Voor het toernooi op Golfbaan Duinzicht hadden zich 32 golfers zich aangemeld, waaronder 12 dames van de Ladies & Swing Westland. Om 13:30 uur startte de wedstrijd op de 9 holes van deze mooie Par 3 baan.
De Clinic had 14 enthousiaste deelnemers, die vanaf 15:00 uur op Golfbaan Westland de basisvaardigheden van het golfen werden bijgebracht.
Het weer was ons heel goed gezind, ’n zonnetje en 24º C

Beide toernooien stonden in het teken van de Goede Doelen: De Stichting PATCHworkZ en de Stichting JORENS, die voor het 2de jaar werd gesponsord.
Na het toernooi was er op de Golfbaan Westland een gezellige BBQ, waar de deelnemers van beide toernooien heerlijk van genoten hebben.

De beste 3 spelers van het toernooi op Golfbaan Duinzicht hadden een Greenfee gewonnen voor de Golfbaan The Dutch in Spijk (gemeente Lingewaal), welke op 15 juli a.s. gespeeld zal gaan worden.
1ste prijs was voor Mar-Jean van Leeuwen
2de prijs voor Jan Biesheuvel
3de prijs voor Irma Zwinkels

De Laatste flight ontving 4 toegangskaarten voor een thuiswedstrijd van Sparta.

De deelnemers aan de Clinic konden aan het eind van de clinic hun golfvaardigheden tonen door tijdens een Shoot Out te laten zien wie de beste was. Deze was gewonnen door Ivo Droog. Hij kreeg een golfset aangeboden.
Ubbo Starrenburg, Jorien Starrenburg en Saskia Noordman hadden tijdens de clinic het beste gescoord. Zij kregen alle 3 een golfles op Golfbaan Westland aangeboden.

Voor de prijzen – een weekendje rijden met een Mercedes Cabrio en een Diner voor 2 – werd tot slot een Shoot Out gehouden. Wil van Leeuwen won het weekendje rijden met de Mercedes Cabrio en Joop Tichelaar won de Diner bon van Restaurant Bij5.

Tijdens de BBQ heeft Joke Lodewijk een enthousiaste uiteenzetting gegeven over de activiteiten van de Stichting PATCHworkZ, zij kreeg uit handen van Jos Straathof een Cheque van € 1500.
En Kees Quak vertelde iets over de Stichting JORENS en ook hij ontving een Cheque van € 1500.

Dit alles werd mede mogelijk gemaakt door onze Sponsors Vuurenvaart Capital Consultants, RS Golf, Mercedes Benz, Restaurant Bij5, Straathof Poelier en Easy Dental.

Alle deelnemers, sponsoren en de Golfbanen Duinzicht en Westland hartelijk dank voor jullie deelname. Ook namens de beide Goede Doelen.